luni, 16 martie 2009

Gazeta de Belgia - Interviu cu directorul publicatiei "Ziarul Nostru"

Am promis un interviu cu redactia "Ziarul nostru" cand l-am anuntat pentru prima data pe acest sit pentru a avea mai multe detalii despre aceasta publicatie româneasca. S-a luat legatura cu directorul ziarului, Preot Profesor Constantin-Costinel Misu, iar interviul respectiv vi-l redau in randurile care urmeaza:
Gazeta de Belgia: In conditiile in care in România concurenta este foarte dura in materie de presa scrisa, ce va determinat sa doriti publicarea "Ziarului nostru" si cum vedeti obtinerea succesului si priza sa la public?
Pr.Prof.CM: Se stie doar, caderea in audienta vine pe fondul scaderii generale a consumului de presa scrisa. Fenomen care se explica prin reconfigurarea obiceiurilor de consum ale cititorilor. Presa scrisa e cea mai expusa din acest punct de vedere deoarece, pentru a fi consumata, necesita un efort suplimentar din partea cititorului. Televizorul si internetul sunt mult mai la indemana, pe cand ziarele trebuie cumparate de la chiosc.Segmentul de cititori ales de noi sunt tineri, copii si cadre didactice, pe care ne dorim sa-i atragem din comodul stil impamantenit in ultimii 20 de ani in Romania, acela de a petrece mult timp in fata telvizorului sau a computerului, si a le dezvolta gustul pentru a savura, si trece prin filtrul mintii proprii informatiile primite prin intermediul unui ziar destinat strict lor.De altfel se stie. Profilul cititorilor de cotidiene se prezinta astfel in ultimele masuratori: 57% sunt barbati si 43% sunt femei. Segmentul cel mai mare de cititori ai acestor ziare sunt orasenii cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani (22,5%). Un alt segment important este publicul cu varste cuprinse intre 14 si 24 de ani! Cel mai mic segment (13,9%) este format din persoane cu varste intre 55 si 64 de ani. Se poate spune ca advertiserii au pe aceasta piata a cotidienelor de calitate un suport favorabil atingerii publicului tanar. Insa noi dorim nu o concurenta, ci sa dam informatii precise in ceea ce asteapta ei, si sa-i cointeresam. Gazeta de Belgia.: Cum credeti ca puteti atrage si fideliza tinerii spre publicatia dumneavoastra, cand bine stim ca acestia sunt mai greu de indrumat catre presa scrisa, decat spre mijloacele mai noi de informare, ma refer la internet si tot ce decurge din acest mod de comunicare?
Pr.Prof.CM: In ceea ce spuneti aveti multa dreptate, insa, inainte de a ne hotari sa lasam lumina tiparului sa faca a prinde viata aceasta publicatie, am facut niste sondaje in scoli, licee si gradinite, si bineinteles un studiu de piata.Rezultatele obtinute au demonstrat nevoia copiilor si a tinerilor de ceva nou. Ceva care sa porneasca din sufletul lor. Nevoia de a-si exprima propria creativitate. Si pentru ca ei sunt teribilisti, si le place sa iasa in fata, sa fie cunoscuti si remarcati si-au pus la bataie ambitia de a fi redactori la acest ziar. Televizorul si computerul ii tin intr-un mediu inchis, in solitudine, fara contact “face to face”. Lor insa le place sa fie cunoscuti si apreciati. Daca vreti, sa fie “cineva”. E ambitia pornita din primavera vietii.
Gazeta de Belgia: Ideea interactivitatii dintre redactia ziarului si tineri este novatoare, dar cum veti reusii sa o puneti in practica?
Pr.Prof.CM: Intemeietorii publicatiei Ziarul Nostru si-au dorit inca de la inceput ca acestziar sa se instituie intr-o imagine reala a noii generatii, data fiind ideea de participare directa a acesteia la redactarea unora dintre articole. Nu am facut nimic deosebit, decat primul pas catre ei, acela de a veni in mijlocul acestor tineri si copii din Bucuresti si alte cateva judete din tara, pentru a le prezenta proiectul. Imediat ne-au asaltat cu intrebari despre cum pot deveni redactori la aceasta publicatie,ce trebuie sa faca, si cum vor trimite creatiile lor la redactie.Sincer, acum la numai al doilea numar, deja avem o multime de articole, pe care ne vedem nevoiti sa le publicam prin selectie, si pe parcursul mai multor numere, si/sau sa marim numarul de pagini.
Gazeta de belgia: Care sunt intentiile de viitor ale "Ziarului nostru"?
Pr.Prof.CM: Daca deocamdata mijloacele financiare ne-au limitat la tiparirea unui numar de numai 5000 de exemplare, fundatia Sfantul Ierarh Calinic fiind nonprofit, deci ne putand satisface decat un numar redus de cititori si colaboratori, pe viitor dorim sa incheiem contracte de colaborare cu sponsori, si contracte de publicitate cu societati comerciale care doresc sa-si promoveze produsele prin intermediul acestei publicatii care a avut un real succes inca de la primul sau numar lansat pe piata, pentru a reusi sa acoperim toate cererile.Nu face decat sa ne bucure ca tinerii si copii Romanei sunt deschisi catre cultura.De fapt, aceasta initiative a noastra este menita sa contribuie la educarea scolarilor din Romania si nu numai, cu privirea la adevaratele valori ale societatii romanesti precum si cu oferirea unor repere morale ce trebuie urmate in viata. Intr-o perioada in care educatia reprezinta un factor cheie, de care trebuie sa tinem cont cu totii, este imperios necesar sa contribuim la o mai buna educare a copiilor, cu referire in mod preponderent la modul in care isi pot aduce contributia la o dezvoltare durabila a societatii romanesti si la respectarea valorilor autentice.
Gazeta de Belgia: Va multumesc, si va doresc succes.
Redactor: Didi

Crezul