marți, 2 decembrie 2008

La Scoala Generala nr.2 Darvari, lucru in foc continuu

“In coltul acesta de tara poate fi oricum educatorul, dar satul nu poate evolua fara un educator daruit, pasionat, iubitor de copii, indiferent de etnia lor”.


Cu acest motto incepe Planul de Dezvoltare al Scolii Generale nr.2 din satul Darvari, comuna Ciorogarla, judetul Ilfov.
Doamna director Teodora Miclea, dascal de exceptie si “mama” buna pentru elevii scolii, impreuna cu membrii consiliului de conducere, si-a propus sa ofere o educatie la standarde de calitate tuturor copiilor astfel incat acestia sa devina, prin formarea lor intelectuala si profesionala, sustinatori morali si lianti ai comunitatii, in acord cu principiile democratice ale Uniunii Europene.
In stransa legatura cu Fundatia “Sfantul Ierarh Calinic” si comunitatea locala, isi doreste ca elevii scolii, si nu numai, sa fie pregatiti in concordanta cu aspiratiile, competentele fiecaruia si nevoile societatii.
Tintele strategice sunt: a) Dezvoltarea ofertei de curriculum la decizia scolii tinand seama de nevoile copiilor si corespunzatoare comunitatii, astfel incat sa-i poata ancora pe elevi in societate printr-o orientare profesionala bine gandita, care sa raspunda sperantelor elevilor si parintilor acestora; b) Asigurarea scolii cu resurse umane bine pregatite profesional, dar si formate pe principiile educatiei incluzive; c) Crearea unui mediu scolar care sa incurajeze manifestarea aptitudinilor elevilor pentru ca ei sa se simta sprijiniti si valorizati in conditiile materiale corespunzatoare unui invatamant de calitate; d) Consili-erea parintilor prin programe de implicare si responsabilizarea lor in viata scolii.
Imediat dupa terminarea cursurilor, doamna Teodora Miclea si-a facut timp pentru sprijinul copiilor cu situatie precara, atat in atragerea de fonduri pentru achizitionarea uniformelor scolare, care, in procent de 50%, au fost acoperite de Fundatia “Sfantul Ierarh Calinic”, cat si in organizarea activitatii programului “Gradinita estivala”, ce prin efortul si profesionalismul doamnei Anisoara Gheorghe, educator si coordonator al Gradinite nr. 2 si cu sprijinul material primit de la fundatie s-a dovedit un real succes.
Totodata, isi doreste continuarea cercurilor de pictura si limba englezal, cu dezvoltarea si a altora in cadrul parteneriatului cu ONG-ul mai sus mentionat ( cercul de teatru, muzica si dansuri populare, etc.), deorece, la cercul de pictura “Arhimandrit Sofian” infiintat de fundatie in anul 2006 si care a functionat in toate unitatile de invatamant din localitate, dar in principal in incinta scolii nr.2, unde in week-and, au venit si copii prescolari si scolari de la celelalte scoli si gradinite, s-au descoperit multe talente care trabuiesc cultivate.
Unul dintre aceste talente este Georgiana-Miruna Stan, o fetita de numai 5 ani din Ciorogarla, care a inceput sa deprinda tainele picturii la gradinita nr.1 din localitate, prin cursurile sustinute de un specialist platit lunar de fundatie, si a avansat, trecand de la pictura la icnografie, venind la cercul din cadrul scolii generale nr.2 la Darvari in week-and.
Aceasta fetita, de o delicatete deosebita, se pare a fi un copil supradotat, deoarece, pentru o varsta atat de frageda, are o memorie excelenta, invata cu usurinta orice, este indemanatica si executa perfect de la miscari de atletism, gimnastica sportiva, artistica, dans, pana la miscari destul de complicate de acrobatie pe bicicleta. De asemenea, este inzestrata cu o voce frumoasa putand sa cante orice gen de muzica.
De altfel, multi copii din comuna au fost descoperiti cu mult talent, si de aceea doamna director Teodora Miclea se straduie pentru dezvoltarea orizontului cunoasterii elevilor si formarea lor pentru o societate in continua schimbare.
Fundatia “Sfantul Ierarh Calinic” multumeste pe aceasta cale sponsorului principal, VEKA ROMANIA S.R.L., care a sustinut Cercul de pictura “Arhimandrit Sofian” in anul scolar 2006-2007 cu suma de 7000 ron, si a contribuit cu o suma substantiala pentru achizitionarea de uniforme scolare pentru copii sarci care frcventeaza cursurile scolii generale nr.2, Darvari.

Vai de noi romanii!

Evenimentele din ’89 au adus la conducerea Romaniei oameni incompetenti, dornici doar de inavutire.
Asta explica exact de ce oamenii de rand ai tarii au ajuns in pragul disperarii.
Acum, colac peste pupaza si criza mondiala. Si nu orice criza.
Agentia de evaluare Fitch a atras inca o data atentia, prin coborarea ratingurilor de tara, asupra contextului ingrijorator al crizei financiare, dublat in cazul Romaniei de alegerile parlamentare."Analiza a evaluat expunerea la riscurile din aceste state, survenite in urma perspectivelor Fitch potrivit carora 2009 va fi cel mai nefavorabil an pentru cele mai mari economii mondiale, de la Al Doilea Razboi Mondial si pana in prezent. Analiza a fost influentata de opinia analistilor de la Fitch asupra calitatii si coerentei politicii replicate de catre autoritatile romane", a spus de curand Andrew Colquhoun director, Emerging Europe Sovereigns in cadrul Fitch Ratings.
Ce o sa ne facem? In tara e prapad.
Tot mai multi romani sunt hotarati sa faca numeroase compromisuri in speranta unui trai mai bun. Cu atat mai bine ar fi pentru ei daca nu ar trebui sa depuna prea mult efort pentru a castiga cativa bani. Nu vorbim aici despre prostitutie sau de vanzarea unor organe umane, ci mai degraba de faptul ca unele familii sunt dispuse sa-si trimita propriii copii la munca in strainatate, ba chiar sa ii lase in grija unor necunoscuti
Pentru a afla realitatea, reporterii de la Gardianul au fost pentru o zi reprezentantii unei firme romano-italiene care recruteaza copii pentru a-i duce sa munceasca la o livada din Italia. Conditiile erau ca acesti copii sa aiba varsta cuprinsa intre 10 si 16 ani, sa fie insotiti de parinti doar pentru a trece granita, iar perioada de munca sa fie de trei luni si in tot acest timp micutii sa fie sub ingrijirea angajatilor de la ferma. Pentru o luna de sclavie, copiii primeau 700 de euro. Nu mica a fost mirarea lor sa constate ca promisiunile oferite au fost inghitite pe nemestecate de unii parinti.
In judetul Dolj, familiile sarace se arata dispuse si chiar bucuroase sa-si trimita copiii sa munceasca la negru in Italia. Cu o situatie materiala precara, ei sunt dispusi sa-si lase copiii sa plece in alta tara in grija unor necunoscuti.
Reporterii de la Gardianul au vizitat mai multe familii sarace din Dolj cu oferta de a le lua copiii la munca in Italia si rezultatul a fost socant. Parintii au fost dispusi sa-si lase copiii in grija unor necunoscuti pentru a munci la o ferma in schimbul sumei de 700 euro pe luna.
Din prima discutie cu o familie cu patru copiii rezulta ca acestia sunt dispusi sa-si trimita doua fete, in varsta de 9 si 10 ani la munca la o ferma pentru trei luni. Parintii nu au cerut nici macar adresa firmei si s-au aratat dispusi sa accepte tot ce li s-a spus atata vreme cat sunt platiti. Tatal a declarat: „Avem mare nevoie de bani, ca suntem ingropati in datorii. Daca merg fetele la munca, poate iesim si noi din saracie. Nu vedeti in ce conditii traim? Suntem ratati aici”. Nici unul dintre parinti nu a intrebat de ce vrem doar copii, sau cine va raspunde daca fetele vor pati ceva. Ne-au crezut pe cuvânt si nici macar nu ne-au cerut adresa firmei.
Intr-un cartier de rromi din cartierul Drumul Apelor de la periferia Craiovei, parintii cer mai multe detalii despre unde urmeaza sa lucreze copiii lor si unii isi pun chiar intrebarea de ce nu pot merge ei la munca si de ce e nevoie de copii. Rromii vor ca un adult din familie sa ii insoteasca pe copii pe toata perioada sederii in Italia.
In timp ce familia de români si-a dat copiii pe mâna unor necunoscuti fara sa stea prea mult pe gânduri, familiile de rromi au fost mult mai atente la detalii si au cerut cât mai multe informatii despre locul in care ar fi trebuit sa mearga puradeii lor.
„In ce oras merg copiii? Se face vreun contract, vreun act ca nu se poate intâmpla ceva acolo? Dar cine raspunde daca, Doamne fereste, copilul meu cade din pom si pateste ceva?”, se arata curiosi oamenii, care in cele din urma vor sa afle de ce nu pot sa mearga ei la munca in locul copiilor.
Unul dintre cei prezenti a declarat: „Am doi copii, unul de 10 ani si altul de 12 ani, si as vrea sa ii trimit la munca”. I-a invitat pe reporteri sa discute si cu sotia lui care este de acord sa isi lase copiii la munca, dar cu conditia daca s-ar putea sa-i insoteasca ea pe toata perioada lor de munca. Asa ar fi perfect. Si ca sa fie sigura de acceptarea propunerii, a promis ca va face rost de mai multi copii.Ea le-a declarat reporterilor: „Asa isi vor da si astia copiii daca vor sti ca merge cineva de-al lor cu ei. Va promit ca pâna mâine strâng vreo 30 de copii. Cine nu vrea sa faca bani?”
Concluzie: Indiferent ca isi doresc sau nu sa-si insoteasca odraslele, oamenii au acceptat cu usurinta sa isi trimita propriii copii la munca pe meleaguri straine cu riscul ca nu o sa-i mai vada niciodata. Si asta in schimbul unor hârtii colorate, care se pare ca au puterea sa stearga orice urma de constiinta sau sensibilitate.

Comunicarea – Secretul succesului

Maria Raicu este educator la Gradinita cu Program normal nr.1 din comuna Ciorogarla, judetul Ilfov. Este o femeie deosebita, cu prestanta, de o noblete fascinanta, plina de dragoste pentru copii si cu daruire pentru meseria pe care o exercita in prezent.
Lider innascut, stie sa-si atraga in jurul sau oamenii, cu care comunica deschis, si carora, prin puterea exemplului, ii calauzeste pe drumul de succes al vietii.
La locul de munca a reusit sa se apropie cu usurinta atat de copiii care i-au fost elevi, cat si de parintii acestora. Generatii si generatii care au trecut prin mana ei s-au realizat si au devenit oameni de baza ai societatii romanesti. Bazele educatiei se pun din frageda copilarie, iar cand comunicarea parinte – dascal este buna, si rezultatele nu intarzie sa apara.
Stand de vorba cu domnia sa de curand si intreband-o care este cheia succesului in educarea copiilor, mi-a raspuns prompt :
« - Comuncarea este o abilitate necesara omului de la catedra. El comunica cu copiii, cu colegii, cu parintii copiilor si cu orice persoana care vine in contact cu scoala. Pentru a-ti atinge scopul intr-o comunicare, pentru a tinti obiectivele stabilite, citandu-l pe Larry King (moderatorul de CNN, un maestru al comunicarii) pot spune ca o prima porunca a comunicarii este cunoasterea auditoriului, ceea ce iti da posibilitatea sa stabilesti legatura cu ascultatorii, aratandu-le ca le intelegi punctele de vedere. In sensul acestei cunoasteri am stabilit de la inceput intrebari ( acolo unde a fost cazul ) despre anumite persoane ( parinti ai copiilor, pentru ca la acestia ma voi referi in continuare) cu privire la conditiile de viata, ocupatii, ce ar dori sa faca pentru a-si imbunatatii si usura viata, probleme pe care le au cu copiii.
In acest fel am putut afla ce probleme au, cu ce se confrunta si ce ii framanta in mod special.
Legatura mea cu oamenii se face usor si totul se desfasoara intr-un cadru familial care se creaza automat. De fapt si eu le explic ca in momentul in care mi-au adus copilul la gradinita noi toti trebuie sa formam o adevarata si mare familie in care sa ne sfatuim impreuna, sa imi propuna cele mai bune activitati care sa se desfasoare cu copiii (totul punandu-se in slujba acestuia, al micutului care face primul contact cu colectivitatea si cu scoala), eliminandu-se distanta dintre noi, ascultandu-ne reciproc, aproband unele propuneri, care argumentate, demonstreaza ca sunt de ajutor in dezvoltarea copilului.
Anul acesta am poate cea mai grea sarcina, ca de fiecare data cu fiecare generatie de copii care va trece in clasa intai, aceea de a crea puntea de legatura intre gradinita si scoala. In mod special, la varsta aceasta, toti copii (asa cum o spun atat psihologii, cat si medicii ), trec printr-o perioada de transformare atat psihica cat si de dezvoltare. Fragilitatea si delicatetea sufletului acestor micuti trebuie intarita pentru ca contactul cu scoala sa nu fie un soc. De la modul de a invata in joaca, la discipina si regulile impuse de mediul scolar.
In parteneriat cu parintii am dezvoltat programul 'Impreuna', in cadrul caruia motivatia a fost mentinerea unitatii de cerinte in educatia copilului si realizarea unei legaturi reale intre gradinita si familie ca parteneri egali in ceea ce priveste aceasta educatie. Am avut ca scop implicarea si participarea reala a parintilor in activitatile de la grupa si cele extracurriculare.
Astfel in realizarea proiectelor pe anumite teme, copiii au fost ajutati de parinti, acestia din urma implicandu-se direct in procurarea anumitor materiale din natura, din ziare si reviste, pentru a-si intocmi portofoliile. De exemplu, in proiectul tematic ‘Frunza’ , a fost de remarcat daruirea cu care parintii s-au implicat, ajutand copii sa gaseasca frunze dintre cele mai deosebite ca forma, marime si culoare, pe care l-au pus la presat si cu care au fost realizate apoi lucrari deosebit de inspirate, lucrari cu care s-a organizat si o expozitie pe holul gradinitei, activitatea fiind cunoscuta si de copiii de la celelalte grupe de prescolari, de parintii acestora, dar si de alte persoane care au vizitat unitatea de invatamant.
In activitatile extracurriculare parintii copiilor au participat, facand un efort demn de remarcat, in confectionarea costumelor pentru serbari, in pavazarea salii de grupa pentru anumite evenimente ( Sosirea lui Mos Craciun, 8 Martie, Sarbatorile Pascale, etc.), de a insoti copiii in diferite actiuni cultural-educative, cum a fost 'Iata vin colindatorii', program care s-a desfasurat la S.C. VEKA ROMANIA S.R.L., sau in excursia didactica organizata pe data de 21.XI.2007 la Bucuresti, unde a fost vizitat Muzeul National Grigore Antipa, Gradina Botanica si Palatul National Cotroceni, cu sprijinul material, primit prin intermediul Fundatiei ‘Sfantul Ierarh Calinic’, din partea domnului Constantin Constantin, viceprimar al comunei si primvicepresedinte al fundatiei, unde parintilor le-a fost dat sa cunoasca si astfel de activitati.
In chestionarul pe care l-am dat parintilor spre completare la inceputul anului scolar, acestia chiar si-au exprimat dorinta ca la gradinita sa se desfasoare cat mai multe si variate activitati extracurriculare, mai ales ca aveau experienta punerii in prectica a unor programe deosebite din anii trecuti cu concursul Fundatiei 'Sfantul Ierarh Calinic', de care au fost foarte incantati.
Un rol important il joaca si lectoratele, in stabilirea unor legaturi intre mine ca persoana, ca educator, si parinti, care sa-i faca sa inteleaga ca in lumea copiilor, binele si raul nu sunt ca in lumea celor mari. Cuvintele il pot face pe copil sa inteleaga unde greseste sau ii pot crea temeri si complexe inutile. De aceea am venit in sprijinul parintilor cu '7 lucruri pe care nu trebuie sa le spui copilului'.
Copiii gresesc uneori, fac lucruri necugetate, pun intrebari insistente sau nu asculta de parinti. Acestia din urma ajung sa-si piarda rabdarea si scapa cuvinte grele, care ii afecteaza puternic pe cei mici.
Comunicarea este foarte importanta pentru increderea pe care copiii o au intre ei insisi, ca si pentru echilibrul lor emotional.
Anumite cuvinte ranesc intr-atat, incat nu vor mai fi uitate toata viata. Trebuie amintit insa ca violenta naste violenta, si ca copii, ce vad in familie, pun in aplicare in viata de zi cu zi, iar multi dintre acestia vor continua maturi fiind sa se comporte in societate si in familia lor la fel cum au vazut in casa parinteasca.
Cele 7 lucruri de care am pomenit le-au fost explicate parintilor pe rand, si apoi fiecare le-a primit in scris pentru a si le reaminti ori de cate ori este nevoie.
Paleta activitatilor cu parinii a fost foarte mare, variata, si va continua pana la finele anului scolar.
In lunga mea activitate didactica nu am uitat sa spun parintilor fiecarei generatii, ca ei sunt cei mai importanti pentru copilul lor, pentru ca ei in inima copilului, sunt universul si dragostea si mila, sunt gingasia si tandretea, sunt linistea, caldura si siguranta, sunt totul, si nu trebuie sa ii raneasca, neglijeze sau indeparteze.
De altfel, pentru binele si progresul copilului, pentru atingerea maximumului de potential, am mizat intotdeauna pe sprijinul cu informatii din partea parintilor, discutii libere, decizii comune si cooperare pe tot parcursul actului educational.
In toata experienta mea, am constatat cu bucurie o deosebita deschidere si dorinta de comunicare din partea parintilor, acestia venind de fiecare data cu propuneri de actiuni educative foarte interesante si valoroase.
Deci, comunicarea este secretul succesului. »

In favoarea copiilor Romaniei
Facem apel si va rugam sa sprijiniti activitatile noastre

Acum, in mileniul 3


Din Declaratia universala a drepturilor omului :
Art.1 Toate persoanele umane se nasc
libere si egale in demnitate si in drepturi.
Ele sunt inzestrate cu ratiune si constiinta
si trebuie sa se comporte unele fata de
celelalte in spiritul fraternitatii.

Satul Darvari apartine comunei Ciorogarla, judetul Ilfov. Aici vietuiesc in buna intelegere 1890 de oameni, din care, in procent de 49% sunt de etnie rroma.
Oameni harnici, gospodari, care se ocupa cu gradinaritul prin traditie, si care, inainte de 1989 aveau si locuri de munca stabile in Bucuresti, se confrunta acum, in milenul 3, cu o stare materiala grea. Peste 1000 de locuitori muncesc cu ziua atunci cand gasesc cate ceva pe la particulari, pentru ca apoi, zile intregi sa suporte din plin lipsurile.
Unii sunt asa de saraci., traiesc intr-o camera cate 10 - 12 persoane. Construite din chirpici, de cele mai multe ori fara acte, aceste locuinte sunt insalubre.
Fara apa si curent electric, seara petrecandu-si-o la lumina lumanarii, daca au bani si pentru aceasta, hranindu-se inconsistent, acesti oameni sunt deja bolnavi. Copii si adulti sufera de hepatita A /C, ciroza hepatica, tuberculoza, diabet si etilism.
Deznadajduiti de faptul ca nu pot obtine un loc de munca care sa le asigure minimul de subzistenta si cele necesare ca ficele si fii lor sa mearga la scoala, isi duc zilele cu tristeta in suflet si cu ochii la Cer, rugandu-se la Dumnezeu si cersind mila Lui.
Din anul 2003, cand Fundatia “Sfantul Ierarh Calinic” si-a inceput activitatea pe raza comunei, la initiativa domnului Constantin Constantin, primvicepresedinte al acesteia, s-au acordat ajutoare, sub forma de cadou la inceput iar apoi din ce in ce mai substantiale, celor care locuiesc in asa zisa “lume a treia” a satului Darvari
In anul 2006, s-a incheiat parteneriat cu Scoala generala si Gradinita nr.2 Darvari pentru stoparea riscului de abandon scolar.
Parteneriatul s-a dorit a fi constituit ca urmare a problemelor cu care se confrunta comunitatea de pe raza satului Darvari. Lipsa mijloacelor materiale si financiare ale unor familii conduc sigur la riscul de abandon scolar , acesta constituind un semnal de alarma pentru comunitatea in mijlocul careia traiesc acesti copii si pentru intraga societate.
In cadrul Consiliului de conducere al fundatiei “Sfantul Ierarh Calinic” s-a analizat si s-a hotarat ca amanarea si neimplicarea in rezolvarea acestor probleme va atrage dupa sine implicatii negative atat la nivel microsocial cat si la nivel macrosocial . Acesti copii necesita o pregatire educationala in conformitate cu cerintele societatii moderne, ducand in cele din urma la integrarea lor in comunitatea scolara. Abandonul scolar este favorizat de conditii materiale precare , promiscuitate si consumul de alcool al unor parinti sau al unui anturaj viciat .
Din nefericire, pe raza teritoriala a comunei nu a existat si nu exista un alt program educational coerent al vreunui alt ONG sau al administratiei locale care sa vina in intampinarea nevoilor copiilor si ale familiilor acetora.
De curand aici, la Darvari, conducerea Scolii generale nr.2, a inceput pregatirea pentru noul an scolar.
Dupa atat libertate in perioada de tranzitie a Romaniei de dupa ’89 se impune ca de anul acesta elevii sa poarte uniforme scolare.
Pana acum, copii aveau cu ce se duce la scoala. Hainutele, chiar daca erau uzate, erau curate pe trupurile lor firave. Acum… ce se vor face?
O suta de familii nu au bani sa plateasca uniformele pentru copii lor. Ce vor face acesti copii? Nu vor avea nici rechizite scolare. Vor fi nevoiti sa paraseasca sistemul de invatamant? Cati analfabeti vom avea?
Doamna Teodora Miclea, Director al Scolii Generale nr.2, Darvari, este un OM care si-a dedicat viata copiilor, si lupta din toate puterile pentru ridicarea nivelului calitatii vietii acestor fiinte fragile si delicate. Din cererea domnei sale catre fundatie, se remarca costul de 130 ron/uniforma. In total ar fi nevoie de 13.000 ron. Mult, nu?
Fundatia a facut apel si la cateva societati comerciale puternice, dar…
Societatii Comerciale “ VEKA ROMANIA” S.R.L. nu i s-a alatura decat “ ROMTEHNICA” S.A.
Oamenii de suflet de la aceste doua unitati ne-au ajutat de fiecare data ori de cate ori am apelat prin cereri de sponsorizare.
Costurile s-au acoperit doar numai pe jumatate, si numai pentru aproximativ 54 de copii.
De data aceasta prin bunavointa conducerii ziarului “ Semnal de Ilfov si Giurgiu ”, facem apel catre toti oamenii de bine, si rugam atat persone fizice cat si juridice din alte localitati, sa sprijine financiar acesti copii cu cat se poate, prin transfer bancar in contul Fundatiei “Sfantul Ierarh Calinic” sau direct, contactand pe: Eugenia Enescu , tel. 0726/488.768, Presedinte Unic Fondator; Constantin Constantin , tel. 0741/018.556 Primvicepresedinte.
In conformitate cu legislatia romana in viguare, pentru orice suma emitem documentele aferente ( chitanta sau contract de sponsorizare ).
Daca doriti sa va implicati, virati in contul:
RO46 RZBR 0000 0600 0638 3620, Raiffeisen BANK –Agentia Apusului.
Titular Fundatia "Sfantul Ierarh Calinic".

Fundatia “Sfantul Ierarh Calinic” si Ziua copilului la Ciorogarla


“Iubirea este cea mai frumoasa muzica din partitura vietii. Fara ea, ai fi un etern afon in corul imens al omenirii” (Roque Schneider)
Intai iunie nu este un “eveniment” de neglijat…
Cum ar trebui sa fie 1 Iunie, Ziua Internationala a Copilului la noi, in Romania? Multe bucurii pentru copii, baloane colorate, jucarii, dulciuri, hainute noi, jocuri si distractii in parcuri, prietenii noi, generozitate, dragoste, inocenta, puritate, duiosie, pictura, dansuri, plimbari, desene pe asfalt, filme, urari, felicitari. Ne vedem nevoiti, insa, in aceasta perioada sa privim cu realism situatia grea a copiilor din tara noastra, cauzata in principal de saracia extrema a populatiei: hrana saraca in calorii; stare de sanatate precara; proasta ingrijire in spitale; mortalitate infantila crescuta; alocatiile, singura sursa stabila de venituri in unele familii; abandon scolar din motive financiare; zeci de mii de copii lucrand la negru; legislatie in domeniu nesatisfacatoare; delincventa juvenila (copii exploatati, pusi sa fure, sa cerseasca si chiar sa se prostitueze); copii neprotejati, maltratati; copii abandonati imediat dupa nastere; copii abandonati de parintii nevoiti sa plece la lucru in strainatate; Si toate acestea in ciuda faptului ca Romania, asa cum se stie, a ratificat Conventia Natiunilor Unite, care este o lege internationala, ce stabileste drepturile civile, politice, economice, culturale si sociale pentru copii.

Sarbatorirea cu fast a zilei de 1 Iunie, Ziua Copilului, eventual de ochii Uniunii Europene, nu rezolva aceste probleme. Trebuie sa se demonstreze ca toti oamenii sunt interesati cu adevarat in rezolvarea acestei situatii grele a majoritatii copiilor din Romania, prin luarea de masuri eficiente, care sa duca la eliminarea rapida a saraciei.
Intai iunie, Ziua Copilului, este ziua in care se celebreaza miracolul nasterii, miracolul puritatii dar si intoarcerea la inocenta. Nu exista limite de varsta cand vine vorba de a sarbatori Ziua Copilului. Oricare dintre noi, pitic sau voinic, are voie sa se simta copil… si chiar este necesar ca macar o data pe an sa lasam in urma problemele de zi cu zi, sa zambim curat, sa ne aducem aminte de parinti si sa simtim ca ludicul infloreste in inimile noastre.
Si in acest an, in comuna noastra, membrii fundatiei “Sfantul Ierarh Calinic” a pregatit o mica sarbatoare pentru copii gradinitelor nr.1, sat Ciorogarla si nr.2, sat Darari, din judetul Ilfov.
Prin grija atenta a domnului Constantin Constantin, prim-vicepresedinte si vice-primar al comunei, a doamnei Maria Raicu, vicepresedinte, a domnului doctor Daniel Pana, vicepresedinte si a doamnei Anisoara Gheorghe, secretar general, copiii, insotiti de educatoare si parinti, au fost invitati in parcul fostului institut Cantacuzino, baza Darvari, unde s-au desfasurat concursuri de muzica, poezie, biciclete si desen pe asfalt.
Probele s-au desfasurat pe grupe de varsta, iar ocupantii locurilor 1 si 2 au fost:
- din Ciorogarla:
a.Alergari: Locul 1- Georgiana Stan si Gabriel-Alexandru Ghita; Locul 2- Diana Gheorghe, Lavinia Varzaru si Mihai Ciuplan;
b.Biciclete: Locul 1- Georgiana Dobre, Alberto Dragomir si Mihai Ciuplan; Locul 2- Andrei Dumitrache;
c.Desen: Locul 1- Bianca Iacob, George-Alexandru Ghita si Andrei Agapie.
- din Darvari:
a.Alergari: Grupa mica / Locul 1- Raluca-Alexandra Feraru si Marius Stefanescu; Locul 2- Andreea Bacrita si Bogdan-Ionut Iamandi; Grupa mijlocie / Locul 1- Alina-Elena Dinca si Alexandru-Catalin Radu; Locul 2- Georgiana Zlate si Alexandru-Marian Tudor; Grupa mare / Locul 1- Geogiana Simion si Catalin Cocos; Locul 2- Violeta Danac si Paul Costache;
b.Biciclete: Grupa mica / Locul 1- Raluca Feraru si Marin Stefanescu; Locul 2- Andreea Bacrita si Daniel Dragomir; Grupa mijlocie / Locul 1- Alina-Elena Dinca si Stefania Radu; Locul 2- Alexandra Vlad si Alexandru-Marian Tudor; Grupa mare / Locul 1- Elena Toma, Denisa Feraru, Cristina Chirita si Horia-Anton Drinceanu; Locul 2- Georgiana Simion, Iulia Dinu, Violeta Danac si Andrei Sovarescu.
c.Desen: Grupa mica / Locul 1- Andrei Dinu; Grupa mijlocie / Locul 1- Alexandra Ilie; Grupa mare / Locul 1- Alexandra Neagu.
La sfarsit, membrii fundatiei au raspaltit efortul tuturor copiilor prin premii constand in dulciuri, sucuri si jucarii, spre marea satisfactie nu numai a celor mici, dar si a parintilor care i-a insotit.
Intotdeauna, incepand cu anul 2003 si pana in prezent(2008), toate activitatile initiate de fundatie pe raza comunei Ciorogarla, judetul Ilfov, au fost primite cu placere si interes de familiile copiilor beneficiari, si nu au fost cuprinsi in programe numai copiii nevoiasi, ci toti copiii, pentru ca in inima fiecaruia infloreste fericirea atunci cand intalneste un suflet care rezoneaza la unison cu aspiratiile si dorintele lor.
Membrilor fundatiei le-a fost suficient drept multumire zambetul si fericirea ce a scaldat de fiecare data fata copiilor si a parintilor acestora.
Finantarea a venit intotdeauna din banii personali ai fondatorului, Eugenia Enescu si a domnului Constantin Constantin, ajutati de sponsori puternci care colaboreaza cu fundatia inca din anul 2000, atunci cand aceasta si-a inceput activitatea.
Pe aceasta cale multumim, ca de fiecare data, sponsorilor nostri fideli, domnului Dorin Dragoi, administratorul S.C. „Standard Snakcs” si domnului Daniel Margus, administratorul S.C. „Strop Productie” S.R.L.
La solicitarea mai multor institutii de stat si private, din a doua jumatate a acestui an, Fundatia “Sfantul Ierarh Calinic” fiind de interes national, isi va relua activitatea extins, reducandu-si activitatea in comuna Ciorogarla.
Eugenia Enescu

La Sc.Gen.nr.2 din Ciorogarla, D-na director T.Miclea lupta impotriva riscului de abandon scolar


“A instrui pe tineri cum se cuvine nu consta in
a le vari in cap multime de cuvinte,fraze,expresiuni
si opiniuni din diferiti autori,ci a le deschide calea

cum sa priceapa lucrurile.“ John Amos Comenius

Educatia adevarata, reala se fundamenteaza in familie. Se continua apoi in gradinita si la scoala. In primul rand ea se realizeaza prin puterea exemplului si apoi prin cea a cuvantului. O interventie buna a cadrului didactic prin insusi procesul educativ pe care-l desfasoara cu copiii poate constitui un mijloc de prevenire a abandonului scolar prin interventia acestuia la nivelul factorilor de risc – individuali, familiali, scolari a celor determinati de mediul cu potential delictogen, care-l pot acuza. Pentru buna interventie, la Scoala Generala nr.2 din satul Darvari,comuna Ciorogarla si nu numai, la toate unitatile de invatamant din comuna, de peste doi ani s-a propus de catre membrii fundatiei „Sfantul Ierar Calinic” in baza parteneriatelor si al proiectului comun „Reintoarcerea fiului ratacitor”, realizarea unui program care sa urmareasca dezvoltarea competentelor cadrelor didactice de lucru in echipa si de folosire a planificarii strategice in vederea identificării factorilor care ar favoriza aparitia unor astfel de situatii de risc la nivelul scolii, pentru prevenirea si in ultima instanta pentru rezolvarea unor situatii de criza cu efect de abandon scolar. Acest lucru nu a fost posibil decat dupa numirea in functia de director a doamnei Teodora Miclea, care s-a remarcat ca un foarte bun coordonator si care a antrenat intreg colectivul didactic in punerea in aplicare a mai multor proiecte. Doamna Teodora Miclea, este o femeie inimoasa cu dragoste pentru profesie si pentru copii. Vine din Bucuresti la Darvari in fiecare zi de multa vreme, dar de cand este director isi petrece mult mai multe ore alaturi de elevii de aici si de parintii acestora.
Impreuna cu celelalte cadre didactice se straduieste sa faca in asa fel incat sa atraga copiii catre scoala, si sa elimine riscul de abandon scolar.
Aceasta scoala este fregventata de copii, in marea lor majoritate, cu situatie materiala precara.
Factorii de risc cum ar fi cei comportamentali sunt factori care reprezinta ansamblul incalcarilor si abaterilor tinerilor de la normele de convietuire sociala. Delincventa juvenila se refera la violarea normelor legale de catre cei care sunt sub varsta la care legea trateaza oamenii ca adulti.
Prim-vicepresedintele fundatiei „Sfantul Ierarh Calinic”, domnul Constantin Constantin, viceprimar al comunei, care face parte din grupul de sprijin ce va sustine Scoala Generala nr.2 si in programul national „Fiecare copil in scoala”, a atras atentia asupra faptului ca in evaluarea diferitelor manifesari delictuale ale tinerilor trebuie tinut cont de factorul, agresivitate, sau de cel de "frustare", de instabilitatea afectiva si comportamentala. Dansul a mai spus ca, de asemenea, pot provoca abanonul şcolar si factorii sociali sau alti factori.
Ca obiective principale in cadrul unui program de prevenire a abandonului scolar, dumnealui a sugerat concentrarea atentiei asupra identificarii elevilor aflati în abandon sau risc de abandon scolar in vederea mentinerii acestora in sistemul invatamintului guvernamental de zi, implicarea sistemului familial in reabilitarea scolara si sociala a elevului cu risc de abandon scolar si cresterea gradului de implicare a comunitatii locale in solutionarea situatiilor de abandon sau risc de abandon scolar.In masura in care aceste obiective vor fi implinite, abandonul scolar nu va mai reprezenta un pericol imediat de abandon, fiind urmarite în cadrul unui program de preventie bine organizat.

Intr-o discutie purtata cu doamna Teodora Miclea de curand, mi-a declarat : “ – Am observat demult ca exista si cazuri în care parintii încurajeaza sa se incalce normele valorilor scolare prin atitudinea lor fata de scoala. Ca forme principale de manifestare a deviatiei scolare putem aminti ca fiind mai grave din punct de vedere social si comportamental: fuga de la scoala, absenteismul, vandalismul, conduitele violente, toxicomania, copiatul şi suicidul, dar, una dintre cele mai grave probleme cu care se confrunta invatamantul este abandonul scolar. Saracia este de asemenea un factor de abandon scolar care se reflecta la toate nivelurile de varsta si invatare. Scoala a ajuns sa fie abandonata pentru ca, in ziua de azi, nu mai conteaza în ierarhii. Nu mai e perceputa ca valoare in sine. Abandonul scolar reprezinta conduita de evaziune definitiva ce consta in incetarea frecventarii scolii, parasirea sistemului educativ indiferent de nivelul la care s-a ajuns, inaintea obtinerii unei calificari sau pregatiri profesionale complete sau inaintea incheierii actului de studii inceput. Cauzele principale ale abandonului scolar sunt cele economice, socioculturale sau religioase, psihologice şi pedagogice. Elevii care abandoneaza scoala sunt cei care s-au facut remarcati pentru absenteism si alte dificultati de comportament, pentru care au fost sanctionati in repetate randuri in scoala. Elevul care prezint un risc inalt de abandon scolar - incapabil sa se adapteze şi sa functioneze adecvat in contextul clasei traditionale, rezultatele scolare sub medie – nu-si stabileste obiective profesionale, prezinta absenteism, ostilitate fata de adulti si reprezentantii autoritatii scolare, provine dintr-o familie ce experimenteaza un stres existential cu probleme economice serioase, nu este implicat in nici-o activitate organizata de scoala, nonformala sau formala. Un alt element in combaterea abandonului scolar este participarea tuturor copiilor la programul educativ, fiecare după forta si posibilitatile sale. Eu zic ca fiecare copil are valoare şi este unic si ca fiecare copil poate invata, indiferent de nevoile lui sociale. Pentru o mai buna prevenire a abandonului scolar trebuie cunoscute aptitudinile si nevoile fiecarui copil integrat in sistemul de educatie fie el de religie sau etnie diferita fata de restul copiilor. Colectivul didactic pe care il conduc este format din oameni cu mult suflet, care lucreaza din inima pentru formarea noii generatii.
De curand, la unul din concursurile judetene, scoala noastra a luat premiul II pentru proiectul „Util si modern pe podium” in care s-a urmarit dezvoltarea capacitatilor si aptitudinilor practice si artistice prin stimularea creativitatii si unde copiii au prezentat confectii realizate de ei in atelierul de croitorie al scolii. Responsabili in activitatile propuse din cadrul proiectului au fost doamnele profesor Venera Ionescu, Daniela Ghita si institutor Gratiela Balcesu.
In data de 12.04.2008, un alt grup de copii, condus de doamna institutor Constanta Constantin, a participat la Concursul national de muzica, faza judeteana, de la Chitila. Pentru acest concurs nu cunoastem inca rezultatul, acesta urmand a ne fi comunicat ulterior, dar speram sa ne situam pe un loc foarte bun, cunoscand bine talentul copiilor.
Pe aceasta cale dorim sa multumim Fundatiei „Sfantul Ierarh Calinic”, domnului Constantin Constantin, primvicepresedinte al acesteia si domnului Virgil-Viorel Tudorache, presedintele filialei Ilfov a PNG-CD, pentru ajutorul financiar acordat.“
Eugenia Enescu.

Crezul